O nas

mgr Katarzyna Starostka
Największą satysfakcję sprawia mi niesienie pomocy dzieciom. Nieustannie cieszę się z możliwości stałego kontaktu z nimi i wprowadzania w ich życie drobnych, choć zarazem znaczących zmian na lepsze. Pracując od ponad 10 lat zetknęłam się z różnego rodzaju wadami rozwojowymi i przekonałam się, że każdy jest inny, a wiele obszarów naszego funkcjonowania wzajemnie się przenika. Jestem zwolenniczką całościowego podejścia w terapii logopedycznej. Swobodnie dopasowuję metody pomocy do aktualnych potrzeb konkretnego pacjenta. Diagnozę podopiecznych traktuję jako osobistą zagadkę do rozwikłania, bawiąc się niczym detektyw w dochodzeniu przez poszlaki do sedna sprawy – nie wystarcza bowiem zająć się powierzchownymi objawami, np. seplenieniem, lepiej jest określić ich źródło i zwalczyć przyczynę, niwelując jednocześnie wiele innych, uciążliwych deficytów. Przyglądając się rozwojowi człowieka na poszczególnych etapach i w różnych sferach rozwoju, konieczna jest różnorodna wiedza, dlatego wciąż odnajduję nowe zagadnienia, metody, techniki, które pomagają mi poszerzyć perspektywę postrzegania człowieka jako fascynującego, misternie złożonego cudu. Nieustannie interesują mnie najnowsze doniesienia naukowe, ciekawe metody, dlatego stale się dokształcam.
Podczas pracy terapeutycznej buduję przyjazną, bezpieczną atmosferę pełną akceptacji i wzajemnego zrozumienia. W pracy z dziećmi jasno określam cele możliwe do osiągnięcia, do których zmierzam niedyrektywnymi metodami, zabawą, tak aby dziecko nawet nie wiedziało, że się uczy. Dzięki temu z przyjemnością poznaje i ćwiczy nowe umiejętności, które jeszcze nie tak dawno były problematyczne. W każdym człowieku dostrzegam możliwości i na nich się skupiając pomagam odnosić małe sukcesy. Stosując różne metody i techniki pracy misternie tkam sieć nowych zdolności u dziecka. Które metody znajdziecie Państwo w mojej pracy? Wszystko zależy od potrzeb konkretnego dziecka. Niezwykle ważna jest dla mnie terapia miofunkcjonalna. Jest to terapia mocno skoncentrowana na funkcjach i powiązana z czynnościami prymarnymi (pozycja spoczynkowa języka, warg, oddychanie torem nosowym, prawidłowy sposób odgryzania, żucia i połykania) i prawidłową anatomią.
Stosuję też:
– kinesjotaping logopedyczny,
– masaż orofacjalny,
– elementy technik neurotaktylnych,
– trening integrujący bazowe odruchy w ciele,
– normalizację napięcia mięśniowego,
– ocenę i dostosowanie warunków środowiskowych do aktualnego profilu
sensomotorycznego,
– techniki pracy z oddechem,
– alternatywne metody komunikacji (PCS, MAKATON, PJM, GORA,
plany aktywności, daktylografia),
– elementy metody krakowskiej,
– symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania®,
– ćwiczenia lewopółkulowe,
– elementy metody werbotonalnej,
– ćwiczenie bazowych umiejętności do komunikacji,
– wychowanie słuchowe, z ćwiczeniami słuchu fonemowego, pamięci słuchowej.
Współpracuje z dziećmi i młodzieżą z różnego rodzaju deficytami. W swojej praktyce pomagam dzieciom z:
– dyslalią i różnymi wadami artykulacyjnymi (seplenienie, rotacyzm, lambdacyzm,
kappacyzm, mowa bezdźwięczna itd.)
– nieprawidłową pozycją spoczynkową języka, warg,
– zaburzeniami funkcji prymarnych takich jak nieprawidłowy tor oddechowy,
trudności w przyjmowaniu i obróbce pokarmów,
– ankyloglosią, skróceniem wędzidełka języka lub wargi,
– wadami ortodondycznymi,
– wybiórczością pokarmową,
– zaburzeniami słuchu fizjologicznego, przetwarzania słuchowego APD i osobom
głuchym, wymagającym wsparcia alternatywnymi metodami komunikacyjnymi,
również Polskim Językiem Migowym do B1,
– spektrum autyzmu, Aspergera,
– porażeniem czterokończynowym,
– różnego rodzaju wadami genetycznymi,
– rozszczepem podniebienia i warg,
– opóźnionym rozwojem mowy,
– zaburzeniami miofunkcjonalnymi,
– nieprawidłowym napięciem mięśniowym,
– przetrwałymi, nie w pełni zintegrowanymi odruchami pierwotnymi w ciele
(ATOS, STOS, MORO, TOB itd.)
– afazją,
– apraksją, dyspraksją
– zaburzeniami przetwarzania sensorycznego SI,
– trudnościami dysgrafii,
– nieprawidłowym chwytem pisarskim,
– obniżoną koncentracją i uwagą,
– labilnością emocjonalną.
Zapraszam serdecznie do wspólnej przygody!
Członkini Polskiego Towarzystwa Terapii Miofunkcjonalnej, Polskiego Towarzystwa Rehabilitacji Głosu i Polskiego Związku Logopedów z ponad 10 letnim stażem pracy.

mgr Łukasz Starostka
Doświadczenie zawodowe zdobywałem pracując w placówkach wsparcia dziennego, placówkach opiekuńczo- wychowawczych, poradniach psychologicznych,
przedszkolu integracyjno-terapeutycznym, gabinecie psychologicznym.
Pracuję terapeutycznie z dorosłymi, młodzieżą, dziećmi, udzielam konsultacji i poradnictwa dla rodziców zaniepokojonych rozwojem i zachowaniem swoich dzieci.
Specjalizuję się w pracy z osobami doświadczającymi:
-problemów natury emocjonalnej,
-trudności w nawiązywaniu relacji,
-niskiej samooceny,
-zaburzeń depresyjnych,
-zaburzeń lękowych,
-zaburzeń osobowości,
-kryzysów emocjonalnych,
-uzależnienia od internetu, smartfona, gier,
-udzielam wsparcia psychologicznego osobom uprawiającym sport,
-pomagam sportowcom, młodzieży trenującej w klubach i dzieciom z
aspiracjami w spełnianiu swoich marzeń.
Do każdego podchodzę w sposób indywidualny, metody swojej pracy dostosowuję do potrzeb pacjenta.
Terapia i pomoc jest dla mnie procesem budowania bezpiecznej relacji, opartej na zaufaniu i zrozumieniu.
Zawsze poszukuję rozwiązań, które pomogą pacjentom zmierzyć się z ich problemami.
Pracuję w oparciu o Kodeks Etyczno – Zawodowy Psychologa. Moja praca podlega regularnej superwizji.
Podnosząc swoje kwalifikacje udoskonaliłem warsztat w obrębie określonych zagadnień:
-Stres i depresja w życiu prywatnym i zawodowym
-Radzeniem sobie z lękiem i trudnymi emocjami w kryzysie
-Zachowania agresywne i autoagresywne u dzieci i młodzieży – diagnoza i terapia
-Studium terapii rodzin
Moją pasją był, jest i zawsze będzie sport, który czynnie uprawiam.

mgr Kinga Zaborowska
Jestem absolwentką Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego i instruktorem felinoterapii.
Surdologopeda, terapeuta felinoterapii. Pracuje z dziećmi oraz dorosłymi z trudnościami miofunkcjonalnymi, wadami artykulacyjnymi, opóźnionym rozwojem mowy i zaburzeniami słuchu. Łączy pracę i ćwiczenia logopedyczne z zabawą w towarzystwie swojego cudownego kota(do uzgodnienia indywidualnie wg Państwa potrzeb), co daje niezwykle ciekawe efekty, przełamuje nieśmiałość i owocuję wysoką motywacją u dzieci. Pracujemy z reguły w nurcie AAA, czyli aktywność z udziałem zwierząt, to nawiązywanie więzi z kotem, dużo wspólnej zabawy, pielęgnacja, nauka i opowiadanie o kotach, co ma na celu wyrwanie pacjenta ze swojego świata i nawiązywanie relacji między terapeutą a pacjentem.

Mateusz Rusak
Logopeda i glottodydaktyk, pozytywnie nastawiony do wszystkich, energiczny i empatyczny młody człowiek, głodny wiedzy i sukcsów w terapii.
Z wykształcenia logopeda i glottodydaktyk, który kontynuuje jeszcze swoją edukację na studiach na Uniwersytecie Gdańskim. Specjalizuje się w terapii zaburzeń artykulacyjnych oraz w terapii opóźnionego rozwoju mowy u dzieci. Dodatkowo orędownik metody profesora Rocławskiego, pozwalającej na szybkie nabywanie umiejętności czytania i pisania. Metoda ta sprawdza się jednak nie tylko jako kompletny system edukacyjny, zabezpieczający dzieci przed doświadczeniem niepowodzeń szkolnych ale i ma wartość terapeutyczną w pracy z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się czy z zaburzonym rozwojem mowy i słuchu. Prywatnie drużynowy gromady zuchowej, dzięki czemu z łatwością nawiązuje pozytywne relacje z najmłodszymi i doskonale urozmaica terapię ciekawymi aktywnościami.

Jagoda Jankowska
Neurologopeda, certyfikowana masażystka i specjalistka wczesnej interwencji logopedycznej.
Z każdym pracuje indywidualnie, opierając terapie na zainteresowaniach i mocnych stronach każdego dziecka. Szczególnie ceni sobie współpracę z Rodzicami, w atmosferze zaufania i wzajemnego szacunku do potrzeb i zasobów całej rodziny, dąży do najlepszych efektów terapeutycznych. W terapi często wykorzystuje techniki manipulacyjne i masaż logopedyczny, który przynosi cały szereg korzyści. Dodatkowo oferuje dorosłym usługi masażu, poczynając od masażu klasycznego, relaksacyjnego, sportowego, po masaż izometryczny, odchudzjący, modelujący w odnowie biologicznej.

Khamira
Kot terapeuta w gabinecie logopedycznym – przyjaciel w procesie mowy
Nasz kot terapeuta to nie tylko ciepły towarzysz, ale także ważny element wspierający terapię logopedyczną. Jego obecność w gabinecie ma na celu nie tylko redukcję stresu, ale także stworzenie przyjaznej i komfortowej atmosfery, która sprzyja skutecznej pracy nad poprawą mowy. Kot terapeuta jest pomocny zwłaszcza w pracy z dziećmi, które często czują niepokój lub opór przed terapią.