O nas

mgr Katarzyna Starostka

Kim jestem? Logopedą, terapeutą miofunkcjonalnym, surdopedagogiem, oligofrenopedagogiem, certyfikowanym terapeutą SI i terapeutą kinesjotapingu, terapeutą ręki i sensomotoryki całego ciała ale przede wszystkim jestem pasjonatką.

Największą satysfakcję sprawia mi niesienie pomocy dzieciom. Nieustannie cieszę się z możliwości stałego kontaktu z nimi i wprowadzania w ich życie drobnych, choć zarazem znaczących zmian na lepsze. Pracując od ponad 10 lat zetknęłam się z różnego rodzaju wadami rozwojowymi i przekonałam się, że każdy jest inny, a wiele obszarów naszego funkcjonowania wzajemnie się przenika. Jestem zwolenniczką całościowego podejścia w terapii logopedycznej. Swobodnie dopasowuję metody pomocy do aktualnych potrzeb konkretnego pacjenta. Diagnozę podopiecznych traktuję jako osobistą zagadkę do rozwikłania, bawiąc się niczym detektyw w dochodzeniu przez poszlaki do sedna sprawy – nie wystarcza bowiem zająć się powierzchownymi objawami, np. seplenieniem, lepiej jest określić ich źródło i zwalczyć przyczynę, niwelując jednocześnie wiele innych, uciążliwych deficytów. Przyglądając się rozwojowi człowieka na poszczególnych etapach i w różnych sferach rozwoju, konieczna jest różnorodna wiedza, dlatego wciąż odnajduję nowe zagadnienia, metody, techniki, które pomagają mi poszerzyć perspektywę postrzegania człowieka jako fascynującego, misternie złożonego cudu. Nieustannie interesują mnie najnowsze doniesienia naukowe, ciekawe metody, dlatego stale się dokształcam.
Podczas pracy terapeutycznej buduję przyjazną, bezpieczną atmosferę pełną akceptacji i wzajemnego zrozumienia. W pracy z dziećmi jasno określam cele możliwe do osiągnięcia, do których zmierzam niedyrektywnymi metodami, zabawą, tak aby dziecko nawet nie wiedziało, że się uczy. Dzięki temu z przyjemnością poznaje i ćwiczy nowe umiejętności, które jeszcze nie tak dawno były problematyczne. W każdym człowieku dostrzegam możliwości i na nich się skupiając pomagam odnosić małe sukcesy. Stosując różne metody i techniki pracy misternie tkam sieć nowych zdolności u dziecka. Które metody znajdziecie Państwo w mojej pracy? Wszystko zależy od potrzeb konkretnego dziecka. Niezwykle ważna jest dla mnie terapia miofunkcjonalna. Jest to terapia mocno skoncentrowana na funkcjach i powiązana z czynnościami prymarnymi (pozycja spoczynkowa języka, warg, oddychanie torem nosowym, prawidłowy sposób odgryzania, żucia i połykania) i prawidłową anatomią.

Stosuję też:
– kinesjotaping logopedyczny,
– masaż orofacjalny,
– elementy technik neurotaktylnych,
– trening integrujący bazowe odruchy w ciele,
– normalizację napięcia mięśniowego,
– ocenę i dostosowanie warunków środowiskowych do aktualnego profilu 
 sensomotorycznego,
– techniki pracy z oddechem,
– alternatywne metody komunikacji (PCS, MAKATON, PJM, GORA,
plany aktywności, daktylografia),
– elementy metody krakowskiej,
– symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania®,
– ćwiczenia lewopółkulowe,
– elementy metody werbotonalnej,
– ćwiczenie bazowych umiejętności do komunikacji,
– wychowanie słuchowe, z ćwiczeniami słuchu fonemowego, pamięci słuchowej.

Współpracuje z dziećmi i młodzieżą z różnego rodzaju deficytami. W swojej praktyce pomagam dzieciom z:
– dyslalią i różnymi wadami artykulacyjnymi (seplenienie, rotacyzm, lambdacyzm, 
 kappacyzm, mowa bezdźwięczna itd.)
– nieprawidłową pozycją spoczynkową języka, warg,
– zaburzeniami funkcji prymarnych takich jak nieprawidłowy tor oddechowy, 
 trudności w przyjmowaniu i obróbce pokarmów,
– ankyloglosią, skróceniem wędzidełka języka lub wargi,
– wadami ortodondycznymi,
– wybiórczością pokarmową,
– zaburzeniami słuchu fizjologicznego, przetwarzania słuchowego APD i osobom
 głuchym, wymagającym wsparcia alternatywnymi metodami komunikacyjnymi, 
 również Polskim Językiem Migowym do B1,
– spektrum autyzmu, Aspergera,
– porażeniem czterokończynowym,
– różnego rodzaju wadami genetycznymi,
– rozszczepem podniebienia i warg,
– opóźnionym rozwojem mowy,
– zaburzeniami miofunkcjonalnymi,
– nieprawidłowym napięciem mięśniowym,
– przetrwałymi, nie w pełni zintegrowanymi odruchami pierwotnymi w ciele
(ATOS, STOS, MORO, TOB itd.)
– afazją,
– apraksją, dyspraksją
– zaburzeniami przetwarzania sensorycznego SI,
– trudnościami dysgrafii,
– nieprawidłowym chwytem pisarskim,
– obniżoną koncentracją i uwagą,
– labilnością emocjonalną.

Zapraszam serdecznie do wspólnej przygody!

Członkini Polskiego Towarzystwa Terapii Miofunkcjonalnej, Polskiego Towarzystwa Rehabilitacji Głosu i Polskiego Związku Logopedów z ponad 10 letnim stażem pracy.

mgr Łukasz Starostka

Jestem magistrem psychologii, absolwentem Uniwersytetu SWPS oraz Uniwersytetu Gdańskiego. Jako absolwent interdyscyplinarnych studiów podyplomowych Uniwersytetu Gdańskiego i AWF Gdańsk – jestem psychologiem sportu.

Doświadczenie zawodowe zdobywałem pracując w placówkach wsparcia dziennego, placówkach opiekuńczo- wychowawczych, poradniach psychologicznych,
przedszkolu integracyjno-terapeutycznym, gabinecie psychologicznym.
Pracuję terapeutycznie z dorosłymi, młodzieżą, dziećmi, udzielam konsultacji i poradnictwa dla rodziców zaniepokojonych rozwojem i zachowaniem swoich dzieci.
Specjalizuję się w pracy z osobami doświadczającymi:
-problemów natury emocjonalnej,
-trudności w nawiązywaniu relacji,
-niskiej samooceny,
-zaburzeń depresyjnych,
-zaburzeń lękowych,
-zaburzeń osobowości,
-kryzysów emocjonalnych,
-uzależnienia od internetu, smartfona, gier,
-udzielam wsparcia psychologicznego osobom uprawiającym sport,
-pomagam sportowcom, młodzieży trenującej w klubach i dzieciom z 
 aspiracjami w spełnianiu swoich marzeń.

Do każdego podchodzę w sposób indywidualny, metody swojej pracy dostosowuję do potrzeb pacjenta.
Terapia i pomoc jest dla mnie procesem budowania bezpiecznej relacji, opartej na zaufaniu i zrozumieniu.
Zawsze poszukuję rozwiązań, które pomogą pacjentom zmierzyć się z ich problemami.

Pracuję w oparciu o Kodeks Etyczno – Zawodowy Psychologa. Moja praca podlega regularnej superwizji.

Podnosząc swoje kwalifikacje udoskonaliłem warsztat w obrębie określonych zagadnień:
-Stres i depresja w życiu prywatnym i zawodowym
-Radzeniem sobie z lękiem i trudnymi emocjami w kryzysie
-Zachowania agresywne i autoagresywne u dzieci i młodzieży – diagnoza i terapia
-Studium terapii rodzin

Moją pasją był, jest i zawsze będzie sport, który czynnie uprawiam.

mgr Joanna Reducha

Jestem praktyczką psychoterapii w nurcie Analizy Transakcyjnej.

Ukończyłam studia wyższe na Uniwersytecie Gdańskim oraz studia podyplomowe na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Uczestniczę w szkoleniach, dzięki którym na bieżąco podnoszę kwalifikacje i umiejętności. Swoją pracę terapeutyczną  regularnie poddaję superwizji.

Jestem członkiem Polskiego Towarzystwa Analizy Transakcyjnej.

Pracując metodami psychoterapii integracyjnej zajmuję się zrozumieniem problemów konkretnego człowieka, które powstają między innymi poprzez ogromne tempo życia i   związane z tym napięcia. Często towarzyszą im poczucie osamotnienia oraz trudne emocjonalnie sytuacje życiowe.

Jeżeli w trudnych chwilach nie znajdujesz wystarczającej pomocy u najbliższych, przyjaciół czy rodziny zachęcam do skorzystania ze specjalistycznej pomocy drugiego człowieka – terapeuty.

Proces wewnętrznej zmiany umożliwia osiągnięcie harmonii, rozwoju oraz radosne przeżywanie rzeczywistości.

Scroll to Top